Конспекти уроків


Як посолиш, так і їстимеш. «Лисичка та журавель».
Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2. Порівняння виразу і числа.
Тварини. Дикі і свійські тварини.
Поняття про декор. Вирізання симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. Тематичне завдання «Святкова ялинка».

 ТЕМА.    Як посолиш, так і їстимеш. «Лисичка та журавель».

МЕТА.   Познайомити дітей з українською народною казкою « Лисичка та  
                журавель». Вчити виразно інтонувати казку, правильно читати в
               особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків
                дійових осіб, риси їх характерів. Розвивати зв’язне мовлення учнів,
                збагачувати словниковий запас. Виховувати почуття дружби,
                доброзичливого ставлення до людей.  

ОБЛАДНАННЯ.     Таблиці для читання,  трикутники, кружечки ( сині, жовті, червоні), картки із завданнями для роботи в групах,  малюнки тварин, малюнки до казки « Лисичка та журавель».       

                                                    ХІД  УРОКУ
І.Організаційна частина.
                                      Продзвенів уже дзвінок.
                                      Всі зібрались на урок?
                                      Із казкою ми зустрічались не раз,
                                      І знову вона завітає до нас.
                                      Будемо  дружно працювати
                                      Щоб сказати у кінці,
                                      Що ми справжні молодці!
Діти, зверніть увагу на дошку:
                                 «  Як посолиш, так і їстимеш. Лисичка та журавель.»  
Це тема нашого уроку.
Ми познайомимось  з українською народною казкою .Також  навчимося виразно інтонувати її, правильно читати в особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви дійових осіб, риси їх характерів. Будемо розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас. Сподіваюся, що ви зрозумієте, як важлива дружба та доброзичливість  для людей. 
А щоб цікавіше було працювати, пропоную переглянути сторінки казкового журналу « Як посолиш, так і їстимеш».
Вправа « Очікування».
Що ви очікуєте побачити в цьому журналі? Як ви розумієте його назву?
Можливі очікування:
·        Я думаю, що цей журнал про якісь страви. І як їх приготуєш, такі вони будуть й на смак.
·        Я вважаю, що в журналі записані рецепти певних страв. А назва застерігає, щоб дотримуватись рецептури у приготуванні їжі.
·        Я очікую, що в журналі  ми дізнаємось щось корисне і важливе у приготуванні  страв. А назва звертає нашу увагу на правильність використання інгредієнтів для кожної страви.

Діти, мені було цікаво дізнатися про ваші очікування. Ви перевірите їх в ході нашої роботи. А зараз зверніть увагу на зміст журналу « Як посолиш, так і їстимеш»:
                     1сторінка « Читацький вінегрет»;
                     2сторінка « Лисиччин медок»;
                     3сторінка «Секрет нашого меню»;
                     4 сторінка « Словникова закуска»;
                     5 сторінка «Рецепти страв»;
                     6 сторінка «Корисні поради».

ІІ. Вправи для розвитку навичок читання.      
І так, відкриваємо 1 сторінку «Читацький вінегрет».
1.     Читання скоромовки.
                                   На болоті журавель цілий день збирав щавель.
                                   Назбирав собі на борщ, та якраз вперіщив дощ.
Діти, спочатку прочитайте скоромовку в мене на « буксирі» повільно, а потім швидко і дуже швидко. А потім прочитайте здивовано, сумно, радісно.
      2.Словотворча вправа.
За зразком утворіть слова: їжак – їжаченята, вовк – вовченята, жаба - …,миша - …, заєць - …, кабан - …, лисиця - …, ведмідь - … .
Пригадайте, у яких казках ви зустрічали цих тварин?
      3.Гра « Третій зайвий».
Прочитайте слова і назвіть зайве.
Сова – соловей – курка.
Корова – свиня - ведмідь.
Малина – яблуко – груша .
Карась – ромашка – мак.
Річка – ставок – гора.
Молодці! Я сподіваюся, що вам сподобався « Читацький вінегрет».
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
2 сторінка « Лисиччин медок».
Діти, пригадайте казку та назвіть героя, про якого можна сказати : « на язиці медок, а на думці льодок»? (« Лисиця та їжак», лисиця.)
Як характеризує цей вислів лисичку?
Прочитайте виразно казку «Лисиця та їжак». Яке закінчення ви придумали до казки? ( Діти читають і розповідають кінець казки).
 Надзвичайно цікаво! Ви справилися із завданням.

 ІУ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
3 сторінка «Секрет нашого меню».
Щоб дізнатися «секрет нашого меню», тобто казку ,яку будемо читати, розгадайте шифрограму.
На дошці в один ряд виставлені картки з літерами, нижче під кожною літерою – номер. Треба розставити літери по порядку, тоді дізнаєтесь тему уроку.

А   А   А   И   И   У   Е   Л   Л   С   Ч   К   Т   Ж   Р   В   Ь
7   9   13  2   4  11  15  1  16  3   5   6   8   10  12  14  17
(«Лисичка та журавель»)

Яку казку ми  сьогодні будемо читати? ( «Лисичка та журавель»)
 Чудово! Це і є « секрет нашого меню».

У.Вивчення нового матеріалу.
1.Словникова робота.
4 сторінка « Словникова закуска».
У « Словниковій закусці» ми повинні попрацювати зі словами, що зустрічатимуться в казці «Лисичка та журавель».
              А)Знайти пояснення до кожного слова і позначити в кружечку відповідну  цифру.
1) призволяйся                                            нюхати                  
2) приятелі                                                    розсердилася        
3) страва                                                         пригощайся
4) нюшити                                                       друзі                                         
5) запросини                                                   їжа
6) розгнівалася                                              гостини       
      Б) Дібрати близькі за значенням слова до даних слів :
Приятелювати - …  (дружити, товаришувати)
Припрошувати - …  (пригощати, призволяти)
В) Прочитати слова, зосереджуючи очі на лінії ( разом; один учень у зворотному напрямку).
                                                                      

                                       ТЕ                                    Б Е         
                                К А Ш        К А
                         Л И С И Ч    К А
                             Ж У Р А              В Е Л Ь                                                          
                  Р О З М А З А                    Л А       
                      П Р И П Р О ШУЄ

Дуже добре ви попрацювали на сторінці « Словникова закуска».
5 сторінка « Рецепти страв».
2.     Читання казки вчителем.
Куди запрошували лисичка та журавель один одного? ( на гостини)
3.     Самостійне читання казки учнями.
Прочитайте уважно і скажіть, які страви готували приятелі один одному? Чому саме ці страви?

4.Аналіз тексту з елементами вибіркового читання.
Зачитайте,як лисичка запрошувала журавля до себе в гості?
Як припрошувала? Прочитайте.
Яку посудину вибрала лисичка для частування гостя? Як ви думаєте, чому?
Уявіть себе на місці журавлика, як він почувався в гостях у лисички? (Ображено, негостинно)
Як відреагував журавлик на лисиччине частування? Прочитайте.
Прочитайте, яку посудину обрав журавлик?  Чому?
Як відреагувала лисичка на журавлине частування? Прочитайте.
Чому вона не змогла приховати свого обурення?
Чи приятелюють від того часу лисичка з журавлем? Чому?
Від чого застерігає народ у цій казці?
5.Поділ казки на частини.
На скільки частин можна поділити казку?(На  дві частини)

Дайте назву кожній з частин. (1 частина «На запросинах  у лисички»,
                                                              2 частина ««Журавлева гостинність»)
6. Характеристика дійових осіб.
    Робота в групах. « Асоціативний кущ».
Діти, обєднайтеся у дві групи за формою геометричних фігур. 1 група повинна створити «асоціативний кущ» до образу лисички, 2 група – до образу журавля, використовуючи слова :
                        Нещирість,підступність, винахідливість, доброта, довірливість,
                        щирість, хитрість, улесливість, чемність, ввічливість.
               
                                « Асоціативний кущ» до образу лисички.  
                           
                              Нещирість                       підступність
                               
            Хитрість                  Л И С И Ч К А            

                                                  Улесливість

                                   « Асоціативний кущ» до образу журавля.              
 
  Винахідливість                           доброта         

               довірливість       Ж У Р А В Е Л Ь           щирість

                                Чемність                          ввічливість

7.  Розвиток швидкості читання.
Інтерактивна вправа « Голосування ногами».
Діти, станьте у дві шеренги: права шеренга – « я вважаю, що твердження правильне», ліва шеренга – « я вважаю, що твердження неправильне».
Я читатиму речення, деколи  навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його  в тексті. Якщо речення  правильне, то тупотить ногами права шеренга, якщо неправильне – тупотить ліва шеренга, та зазначає правильну відповідь.
·        А лисичка наварила кашки з маслом,розмастила по тарілці та й        припрошує. ( Тупотить ногами ліва шеренга. Діти зачитують правильне речення.)
·        Журавель до кашки – стукав, стукав дзьобом по тарілці – нічого не вхопить.( Тупотить ногами права шеренга.)
·        Помаленьку – помаленьку – тай помив посуд.(Тупотить ногами ліва шеренга. Діти зачитують правильне речення.)                                                                    
·        Ох і розгнівалася ж  лисичка! ( Тупотить ногами права шеренга.)
·        Так – то їй журавлева гостинність  сподобалась.( Тупотить ногами ліва шеренга. Діти зачитують правильне речення.)
                                                               
8.Виразне читання казки  учнями в особах.
   Діти, спробуйте за допомогою інтонації передати характери героїв казки  «Лисичка та журавель».

У. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в групах.
Діти, обєднайтеся в 3 групи за кольором фігур.
Завдання  1 групі.
Розгляньте малюнки на дошці. Виберіть ті речення з тексту, які відповідають малюнкам.
Завдання 2 групі.
Придумайте продовження казки « Лисичка та журавель – друзі».
Завдання 3 групі.
Складіть прислів’я і подумайте, яке з них може бути заголовком до нашої казки.
                    А)  зіДру  напізються  в  дібі.                ( Друзі пізнаються в біді.)
                    Б) труПодись, габі пой а діто жев діайбо. (Потрудись, побігай, а тоді
                                                                                                               вже обідай.)
                       в)кЯ сополиш, кат і тиїсмеш. ( Як посолиш, так і їстимеш.)
Молодці! Дякую за роботу в групах.
Отже, прислів’я : «як посолиш, так і їстимеш» може бути заголовком до казки  «Лисичка та журавель».  Як  ви будете ставитись до людей, так і вони вам відплатять, бо  недарма народ помітив: як посолиш їжу, таку й  їстимеш. Таким мудрим народним висловом називається і наш казковий журнал.

УІ. Підсумок  уроку.
Чи справдились наші очікування?(Діти роблять висновки відносно своїх очікувань.)
Остання сторінка « Корисні поради»
Діти, які б поради ви дали своїм друзям, щоб вони не потрапили у такі неприємні ситуації, як  герої казки « Лисичка та журавель»?( Діти дають поради.)
Можливі поради:       Коли гарно другові, то гарно й тобі.
                                       Як почастуєш друга, так він і подякує.
                                        На добро відповідати добром, а зло вміти прощати.
                                        Памятати народний вислів : « Як посолиш,так і їстимеш.»
Я дуже захоплююсь вашими порадами. Сподіваюся, що всі їх взяли до уваги.
А зараз скажіть, на якій сторінці казкового журналу вам найбільше сподобалось працювати? Де виникали труднощі? Чому? Що потрібно зробити, щоб вони не виникали?

УІІ. Домашнє завдання.
 Дослівно переказувати казку від імені журавля чи лисички.



Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2.Порівняння виразу і числа.

Мета: Продовжувати навчати учнів розв’язувати приклади і задачі на  додавання і віднімання числа 2;
розвивати уміння порівнювати вираз і число, логічне мислення;
 вдосконалювати навички усної  лічби;
виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: малюнки їжачка, лисички, яблуньки з яблучками, перфокарти.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Девіз уроку: Продзвенів уже дзвінок
                      Починається урок.
                      На уроці не куняй,
                      Математику вивчай
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Розпочинаємо наш урок. Урок незвичайний, а казковий. Тому що завітав до нас казковий гість:

В мене шубка з колючок,
В мене сіра  спинка.
Ніс, як чорний п’ятачок,
Очі-намистинки  (їжачок).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Жив був на світі їжачок. Весело він подорожував рідним краєм і не помітив як закінчилась осінь. Стало холодно, а їжачкові давно вже пора спати. Але стежинку до своєї хатинки знайти було важко. Тому що стежка ця незвичайна, а математична. Їжачок дізнався, що на сьогоднішньому уроці ми будемо розв’язувати приклади і задачі на додавання і віднімання  числа 2, також порівнювати вирази. І вирішила звернутися до нас щоб ми йому допомогли.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Усний рахунок.
- Тоді часу не гаймо в дорогу вирушаймо. Дорога далека, тому нам потрібно запастися їжею. Ось ці яблучка потрібно зібрати в корзину. Яблучка чарівні, тому на них приклади, які треба розв’язати
2+2    7+2    8+2    8-2    7-2     5-2    1+2    4-2    6+2
Ну що ж корзинка повна, нумо далі.
2. Каліграфічна хвилинка.
- Ось грибочки у лісочку
Капелюшки одягнули.
Два грибки і ще грибок.
Скільки ж то їх разом було? 
Діти записуються рядочок цифри 3, промовивши віршик: 
Зошит  свій я  відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати вправно,
До роботи вже берусь
3. Самостійна робота.
- А зараз завдання від грибочків. Потрібно відновити натуральний ряд чисел:
1… 5 … 9.
.. 8 . 6 .. 3..
4. Складання задачі за малюнком.
-  Повеселішав наш їжачок, тому що бачить, що  з нами він не пропаде і зуміє дібратися додому.
Бачить, що ми не залишили його в біді. Іншим теж зуміємо допомогти. Тому що взимку потрібна допомога ще й птахам.
-А як ви допомагаєте птахам? (відповіді дітей)
Задача: Учні першого класу розвісили для птахів ягідки горобини. На гілочці було 7 ягідок, 2 ягідки снігур з’їв. Скільки ягідок залишилося?
7-5=2(г.)
5. Фізкультхвилинка
  Йшов по лісу їжачок, ходьба на місці
В нього шубка з голочок.
Ніс багато грушечок, нахиляння тулуба в сторони
Аж болів йому бочок.
Раз, два, три, чотири, п'ять! стрибки
Зупинився спочивать.
Піклувався їжачок вправи для кистей рук
Про маленьких діточок,
Чарівних, непосидючих,
Дуже милих і колючих.
Десять, дев'ять, вісім, сім! стрибки
Грушечки ці ніс він їм.
6. Робота в парах.
- Поки ми виконували фізкультхвилинку, дмухнув вітер і застелив нашу стежинку новим завданням. На кожний парті конверти із завданнями . Потрібно порівняти вираз  і число.
7+2*7    8-2*5    9-2*7     1+2*3    6+2*9     2+2*5
7. Робота з геометричним матеріалом.
- Як і в будь-яку казку в нашу теж завітав хитрий звірок:
- В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться
Як зовуть її… (лисиця)
- Лисичка замаскувалась в геометричні фігури. Назвіть їх і покажіть.
8. Веселі задачі.
- Ось і привели ми нашого їжачка до своєї хатинки так зрадів їжачок, що аж співати почав:
- Киця й котик залюбки випікали пиріжки.
Киця з тіста 5 зліпила, котик теж із снігу 5.
Скільки всіх, малечо мила, пиріжки вони з’їдять?
V. Підсумок уроку.
Їжачок дуже дякує вам , що ви привели його до хатинки. Він вже й дрімати почав. Але спочатку скажіть йому, що вам сподобалось і запам’яталось на уроці?



Тема: Тварини. Дикі і свійські тварини.

Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин, учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині, розвивати спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: таблиці, малюнки, завдання на картках, музичний матеріал..
Хід уроку
 

І. Організаційний момент
-Привітайтеся, будь ласка, подаруйте щиру посмішку  один одному.
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
Будем вчитися старанно,
Щоб у самому кінці
Діти 1 – а класу
Були просто – МОЛОДЦІ!!!
Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,
Не крутитись на уроці як папуга чи сорока.
Сказати хочеш – не кричи, а лише руку підніми.
Побажання дітям
-         Хто може прочитати  вислів, який написаний  на дошці : « Буду я природі другом».
-         Цей вислів буде девізом нашого уроку
-         А як ви його розумієте, поясніть, будь-ласка. (Відповіді дітей)
-         Молодці, правильно розумієте, але головне ваше завдання не тільки розуміти, а і виконувати.
-         Дітки, наш урок сьогодні дещо незвичайний, ми вирушаємо в уявну мандрівку.
-         Зазвичай, вирушаючи в подорож, треба дізнатися про погоду, щоб в дорозі нас не спіткали негаразди..
-         Це ми і зробимо зараз. Послухаємо «Синоптика».

Синоптик : Сьогодні, 15 грудня, на вулиці холодно, небо …, опади … .
    З погодою визначилися.
   
А зараз загадку відгадайте:
Вид транспорту для подорожі вибирайте.
Швидко мчить, бо поспішає,
Пасажирів підбирає,
Хвилинка у хвилинку
Їх доставить на зупинку. (Автобус)
-         Правильно, автобус.
-         А тепер зручненько сідаємо,
Наш урок – мандрівку розпочинаємо,
Щоб веселіше було їхати, пісню заспіваємо

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
-         Під’їжджаємо. Вам цікаво дізнатися, куди ми приїхали?
    Я кудись ходив із татом,
Звірів бачив там багато:
Мавпу, тигра, крокодила,
А птахів там різних – сила
-         Так, це зоопарк
(Відкривається дошка, на  ній напис «Найкращий зоопарк в Україні»)
-         Якщо ми в зоопарку, то спробуємо визначити тему сьогоднішнього уроку . А для цього потрібно виконати завдання.
-         З поданих складів утворити слово.
ри   тва   ни     дикі   свійські
-         Правильно ми розпочинаємо велику тему яка називається тварини. А давайте з вами пригадаємо що відноситься до живої природи? ( люди, рослини , тварини) А які ознаки живих організмів ви знаєте? ( всі живі організми дихають, ростуть, живляться, розмножуються, відмирають) Отже, тварини - це частинка живої природи.

-         Розповідь вчителя.

-          Світ тварин дуже різноманітний. Тварини заселяють не тільки поверхню суші, а й живуть у глибоких норах, печерах, на деревах, літають у повітрі. Безліч тварин пристосувалося до життя в річках, озерах, морях і океанах. Є тварини великих розмірів (слони, кити) і маленьких (комахи).
-          З давніх –давен люди  полювали на тварин, а потім навчилися  їх приручати . Отже всіх тварин можна поділити на 2 групи  - це дикі і свійські тварини. ( розгляд таблиці на дошці)

ІІІ. Робота над темою уроку.
1. « ЗООПАРК»
-         Щоб потрапити до зоопарку, треба придбати квитки. Але вони непрості. Касир пропонує квитки із завданнями.
Касир: До зоопарку потрапляєте, коли загадки відгадаєте.
-         ( Відгадування загадок по рядах)
-         .

І р.  Сам високий я на зріст,
                   Замість носа в мене хвіст (слон)
ІІ р. Є на носі в нього ріг
                       Хто це діти? (носоріг)
ІІІ р. На дереві гойдається,
         Угору піднімається (мавпа)
І р. Дуже довга в неї шия,
                   І плямиста, як у змія (жирафа)
 ІІ р. Влітку наїдається,
          Взимку спить, не прокидається (ведмідь)
ІІІ р. Стрибає з гілки на гілку,
                       Зветься … (білка)

-         Так, квиточки ми отримали, будь - ласка! Заходимо сміло!

Ми поговоримо тільки про деяких мешканців зоопарку, тому що колекція нашого зоопарку дуже велика.
-         Будьте обережні, ось клітка, в якій  мешкає тигр. Довжина його тіла 3 метри, а висота 1 метр. Вага досягає 170 кілограмів.
-         А ось мавпочка. Це дуже розумна та хитра тваринка. Полюбляє їсти банани.
-         Кенгуру – тваринка, що скаче на двох ногах. Попереду на животику у неї є сумка, в якій сидить дитинчатко. Воно вилазить погуляти, погратися, але тільки небезпека – і маля знову в сумці.
-         Вам сподобалось у зоопарку?
-         Я думаю,влітку ми здійснимо справжню подорож до зоопарку і ще більше дізнаємося про життя тварин.

1.     « Дикі тварини»
-         А де ще живуть тварини? (у лісі)
Тож зручненько сідаємо, до лісу вирушаємо. Поки їдемо, пригадайте, як потрібно  поводитись у лісі? (не кричати, не галасувати, тварин не лякати, гілок не ламати)
(звучить запис «Спів пташок»)



-         Прислухайтеся, що ви чуєте? (дятлик стукає)
(відкривається часина дошки, на якій зображений зимовий ліс і мешканці)
-         Ось ми і в лісі! Яких птахів бачимо? (називають)
-         А чому їх так мало? (відлетіли у теплі краї)
-         Які птахи відлетіли? (журавлі, ластівки, лелеки)
-         А які звірі мешкають взимку? (лисиці, білки, зайці, вовки)
-         Деяких звірят ми не побачимо взимку у лісі, тому що вони лягають у сплячку. Дятлик приготував для вас завдання. Потрібно скласти пазлиі ви дізнаєтесь, які тваринки взимку сплять.( по 6 учнів- ведмідь, їжак, жабка)
-         Тварин, яких ми побачили, називають дикими, тому що  вони живуть у природі самостійно, добувають собі їжу, будують домівки, доглядають за своїм потомством. Важке життя диких тварин, особливо узимку.
-         Як ми можемо їх допомогти? (принести корму, зробити годівнички)
-         Можливо, хтось прихопив для зайчика корму, а для білочки?
-         Дітки, не тільки в уявній подорожі не забувайте про братів наших менших, а й в реальному житті підгодовуйте птахів, допомагайте їм.
-         У диких тварин побували, що ми про них запам’ятали (відповіді дітей)
-         2. Фізкультхвилинка.
-         Зайчик  сірий  умивається,  (наслідують)
-         Певне,  в  гості  він  збирається.
-         Вимив  носик,  вимив  ротик,   (наслідують)
-         Витріпав  і  вимив  хвостик.
-         Вимив  він  обидва  вуха   (наслідують)
-         Й  рушником  їх  витер  сухо.  (труть  дужче  вуха)
2.     Свійські тварини»
-         У кого ще не гостювали? (у свійських)
-         А де вони можуть жити? (відповіді дітей)
-         Тож вирушаємо. Наш автобус надшвидкісний, миттєво довезе

Звучить запис «Голоси свійських тварин»
-         Куди під’їжджаємо? (на ферму)
(відкривається частина дошки)
-         Прочитайте, куди приїхали?
Вас вітає фермерське господарство «Весела ферма» (на дошці плакат із зображенням ферми та мешканців)
-         Назвіть, хто живе у цьому господарстві? (Корова, кінь, свиня, кури, півник, індик, гуска, страус)
-         Як ми називаємо таких тварин? (свійські)
-         Свійські тварини живуть поряд з людиною, люди піклуються про них: годують, заготовлюють їм корм, будують для них житло, стежать за їх здоров’ям. Піклуються про їх потомство, яке народжується навесні.

-         А яку користь приносять свійські тварини людині, наприклад корова (дає молоко)
-         Можливо, хтось із собою молочко брав у дорогу? (виставляється пакет з молоком, а з молока виготовляють йогурт, сметану, масло, кефір, та багато інших продуктів харчування, діти кріплять на дошку малюнки)
-         Яку користь приносить вівця?
-         Із овечої вовни роблять нитки, з яких виготовляють різноманітний одяг (шкарпетки, шапки, светри, шарфи)
-         Кінь служить для перевезення вантажів.
-         Курка, індичка, гуска дають яйця, смачне м'ясо.
-         Що ж ви дізналися про свійських тварин?
-         Наша мандрівка добігає кінця, час до школи повертатися
-         Очки закрили, відкрили, впізнали свій клас?
-         Довго їхали, засиділися, відпочинемо.

Фізкультхвилинка «Танець каченят»
3.     Робота з підручником.
-         Поки ми подорожували, наш підручник сумував. Відкриємо його на с. 54.
-                         6. Гра « Мама та малюк»
-         Чи знаєте ви, у кого, які дитинчата? Тож зараз з’ясуємо. (вчитель демонструє малюнки «тварини та їх дитинчата»)
7.Гра «Хто заховався»
Діти, в казках тварини розмовляють людським голосом, а в природі існує теж мова тварин. Це звуки за допомогою яких вони спілкуються, повідомляють про небезпеку. Зараз ви послухаєте як вони це роблять і скажете мені звуки яких тварин ви чули вперше.А тепер потрібно, друзі, кожного імя назвати.
Я вважаю, їх не дуже важко буде розпізнати.
Зранку паслись біля сосен на травиці Ме та Му.
Вигрівався Няв на сонці, Бе перешкоджав йому.
Поруч Кря – кря – кря купалась, рох під кущиком дрімав.
Ко – ко – ко в саду гуляла, Гав – її оберігав.
                           8.Гра « Книжковий світ»
               Діти, як ви думаєте, де можна ще більше дізнатися про тварин та їхнє життя?
Правильно з книжок.
Діти, а давайте пригадаємо в яких казках зустрічаються тварини? ( колобок, колосок, ріпка, рукавичка) Правильно. Яких тварин ви там пам’ятаєте?


9. Гра « Заблукала тваринка».
Дітки , а зараз трошки пограємо.
Загубили  ці звірята,
свою маму , свого тата,
Де живуть вони – не знають,
І сидять тепер , ридають,
 ви тваринам підкажіть,
 В рідний дім їх відведіть.
Перед вам листочок з однієї сторони ялинка з іншої будинок. У  конвертах  тварини дикі і домашні. Допоможіть їм знайти свій будинок. Тварин, які живуть у дикій природі приклейте біля ялинки, а домашніх біля будинку де живуть люди. А щоб вам було веселіше працювати  послухайте  пісеньку про улюблену домашню тваринку – котика.

Підсумок уроку
·        Сьогодні ви багато дізналися про свійських и диких тварин, як добре ви зрозуміли тему сьогоднішнього уроку, дізнаємося, коли пограємо у гру «Так чи ні»
1.     Дикі тварини добувають самі їжу?
2.     Свійські тварини самі будують житло?
3.     Дикі тварини живуть поряд з людиною?
4.     Люди піклуються про свійських тварин?
5.     Дикі тварини будують самі житло?
6.     Люди заготовлюють корм для свійських тварин?
·        А тепер скажіть, чого навчив вас цей урок? (читають мету уроку)
·        Де ці знання ви зможете застосувати?
.

 Тема: Поняття про декор. Вирізання симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. Тематичне завдання «Святкова ялинка».

Мета. навчити виготовляти симетрично вирізані вироби,а саме ялинку з паперу;
закріплювати навички роботи з папером, шаблоном,
розвивати творчі здібності увагу,фантазію;
повторити правила безпечної роботи на уроках трудового навчання;
виховувати акуратність,охайність,бережне ставлення до природи,бажання  зберегти її.
Матеріали та інструменти. Кольоровий папір, шаблони, прості олівці, ножиці, клей, зразки готових виробів.
Хід уроку

I.                      Підготовка робочих місць.

II.    Організаційний момент.
- Пролунав уже дзвінок
Починаємо урок.
Спочатку сядуть всі дівчатка,
А за ними всі хлоп’ятка.
Наш урок час починати
Будемо мистецтво вивчати.

ІІІ. Робота над новим матеріалом).

1.Розповідь вчителя.

Дорога біла стелиться,

 І краю їй нема.

 Сніжок мете . Метелиця.

 Прийшла до нас ( зима)

– Чи любите ви зиму? Чому?
2.  Гра «Загубилось слово»
Ма-ма-ма – надворі уже ....( зима )
Іг- іг- іг – скрізь летить пухнастий.....( сніг )
Ні- ні- ні – візерунки на .....( вікні )
Оз- оз- оз – тріщить лютий ....(мороз )
Ва- ва- ва – стоїть красуня....(лісова )
Ік- ік- ік – скоро свято ... (Новий рік )


- А що це за лісова красуня, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
3.Відгадування загадки.
Запашна, струнка, весела,
З лісу я до вас прийшла.
Людям всім в містах і селах
Новий рік я принесла. (Ялинка)

_ Що це за рослина? ( Хвойне дерево)
-         По чому видно, що це дерево?

 -Зима вже заглядає у віконечко. Не за горами й Новий рік .Існує звичай на Новий Рік приносити у хату свіжу ялинку. Деревце зрубують, і воно радує людей кілька тижнів, після чого його викидають на смітник. Але для того, щоб виросла нова така ялинка, потрібно з де­сяток років. От і пустіють наші ліси, бо люди вирубують величезну кількість ялинок. І маленькому зайчику чи білочці ніде сховатися. Як ви гадаєте, що можна зробити, аби зарадити цій біді? (Не вирубувати ялинок, висаджувати нові деревця.) А на свята можна поставити штучне деревце, чи прикрасити кімнату паперовою ялинкою. А щоб у хаті пахло хвоєю,можна із гілочок ялини чи сосни зробити букет і прикрасити його іграшками.
      
4.Створення проблемної ситуації, повідомлення теми уроку.

В нашу школу надійшла термінова телеграма. Дід Мороз і Снігурочка дуже стурбовані. Ось послухайте,що вони пишуть:

«Нам ялинку прикрашати -
Та нема де її взяти.
Любі друзі, допоможіть,
Нам ялиночку зробіть.»

_-Діти,допоможемо Діду Морозу?

Отже,відкриваємо у себе «Фабрику Діда Мороза».
- Сьогодні на уроці ми навчимося  симетрично вирізати  ялиночки, а також прикрасимо їх.



5.Розгляд зразка виробу.
—      Ось погляньте, яка гарна ялинка. Саме таку паперову ялинку ми будемо  виготовляти на уроці.
-З чого вона зроблена?
-Яким способом вирізання?
-Що ми з вами виготовляли способом симетричного вирізування?
-Чи хотіли б ви таке зробити?

ІV. Технологія виготовлення виробу.

1.Усний інструктаж вчителя.

—   Якого кольору ялинка і влітку, і взимку? Саме папір зеленого

кольору ми будемо використовувати в роботі.Який це колір – холодний чи теплий? Які ще холодні кольори ви знаєте? А якби би ми сказали що ялиночка теплого кольору, то це яка?


—   Що нам потрібно для роботи? ( Ножиці, клей, кольоровий папір, серветка)

2.Правила техніки безпеки та гігієни праці.

Перш, ніж ми розпочнемо роботу, пригадаймо правила техніки безпеки під час роботи з ножицями, клеєм.
(Діти пригадують правила)

Де мають знаходитись інструменти?( З правої сторони).
Як мають лежати ножиці? ( закритими, до нас кільцями)
Як потрібно тримати ножиці під час роботи? ?( на рівні грудей, в напрямку від себе).
-Чим ми користуємось під час роботи з клеєм?(серветкою, щоб витирати зайвий клей).

3. Планування наступних трудових дій.  
Для виготовлення ялинки  квадратний аркуш паперу перегинають навпіл (а). За шаблоном розмічають зображення правої частини ялинки і вирізують по наведених контурах.

Розгортаючи папір, отримують силует ялинки (б).

 (Діти працюють під керівництвом вчителя)

  V . Фізкультхвилинка під пісню « У лісі , лісі темному…»

VІ.  Продовження  роботи.

1.Самостійна робота учнів .
Скажіть, який ви любите одяг – одного кольору чи прикрашений квітами, метеликами, машинками? Наша ялиночка теж хоче, щоб ми зробили її прикрасили до свята.Деревце потрібно  оздобити декораціями. Декор  означає «прикрашати». Отже  – це оформлення та прикрашення виробів.
Звичaй прикрашати ялинку на Новий рік виник дуже давно. Ще 500 років тому в Німеччині йшов вночі по лісі один чоловік. Він милувaвся зoряним небом. Зірочки мерехтіли через зелені, пухнaсті гілки ялинки. Це було так красиво, що він приніс невеличку ялиночку додому і прикрасив її палaючими свічками. Так з’явилась традиція прикрашати ялинку.Колись прикрашали ялинку цукерками, печивом, яблуками. Пізніше -  кульками, іграшками.
Ми теж прикрасимо ялиночку. Для цього маємо  виявити фантазію і приклеїти  прикраси з кольорового паперу в довільному порядку.
(Учні працюють під музику . Під час виконання завдання вчитель слідкує за роботою, надає допомогу, поради окремим учням.)

2.Дидактична гра «Так чи ні»
Чи буває на ялинці
Веселий Петрушка?
Із повидлом пиріжок?
А буває на ялинці
Позолочений ріжок?
Чи бувають на ялинці
Біленькі сніжинки?
А буває на ялинці
Булочка пухкенька?
Чи бувають на ялинці
Яблука й горішки?
А бувають на ялинці
Жолуді і шишки?
VІ. Підсумок  уроку.

1. Оцінювання виробів.

1.Діти виходять рядами – всі оглядають вироби.Учитель дає словесну оцінку виробам, вказує на окремі недоліки.
 - Кому ви моглиб подарувати такий виріб?
- Що можна побажати?

2.Перегляд мультфільму « З Новим  роком»

3.Заключне слово.
  Сподобалося вам виготовляти ялинки?
Дідусь Мороз та Снігурочка дуже вам дякують за роботу та з нетерпінням чекають новорічного свята, щоб завітати до вас.


VІІ.  Прибирання робочих місць.




















Немає коментарів:

Дописати коментар